Feedback

Pe o scara de la 0 la 10, cat de probabil este sa recomanzi
site-ul dedeman.ro unui membru al familiei, prieten sau coleg?

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Dedeman
Toate Departamentele
Suport Clienti0234 525 525

Cum alegem anvelopele?

Fiindca se apropie sezonul in care schimbarile meteo-climaterice si legislatia in vigoare ne obliga sa ne schimbam anvelopele, iata cateva aspecte de care trebuie sa tinem cont inainte de cumpara anvelope.

Inainte de toate, ar fi necesar sa aflam cum interpretam simbolurile (cifre si litere) de pe anvelopa:

195: latimea anvelopei in milimetri

65: raportul dintre inaltimea sectiunii transversale a anvelopei si latimea acesteia. 65 inseamna ca inaltimea reprezinta 65% din latimea anvelopei. (65% din 245)

R: radial, constructia radiala a carcasei anvelopei

15: diametrul cercului interior in inci

91: indice de greutate. Indica sarcina maxima masurata in livre pe care o poate sustine o anvelopa la presiunea optima de umflare. Sarcina maxima masurata in livre si kilograme este mentionata in doua locuri pe flancul anvelopei. In acest exemplu, indicele de sarcina de 91 semnifica faptul ca anvelopa poate suporta pana la 615 kg la 2.5b.

M + S: reprezinta marcajele pentru noroi (MUD) si zapada (SNOW) Indica faptul ca anvelopa este, conform regulilor europene, o “anvelopa de zapada”

DOT: Indica ca anvelopa este in conformitate cu US Department of Transportation (DOT)

PDV9: Codul fabricii

INHR: Codul dimensional

049: Saptamana si anul fabricatiei - saptamana 4 din 2009

Definitii pentru alte marcaje:

  • Reinf: "Reinforced": anvelope cu un indice de sarcina superior pentru aceeasi dimensiune (simbolul este intalnit si sub forma de Extra Load
  • XSE: `X` referire la tehnologia radiala , `S` Siguranta `E` Economie.
  • PR: In prezent, acest marcaj este un mijloc de identificare a versiunilor diferite de anvelope de aceeasi dimensiune, dar cu conditii de functionare Sarcina/Presiune diferite.Initial, acest marcaj reprezenta o indicatie a rezistentei carcasei anvelopelor sub forma unui numar (teoretic) de ranforsari (Ply).

De ce este necesar sa schimbam anvelopele?

Anvelopele de iarna sunt mai moi si ofera o aderenta buna la temperaturi scazute. Pe timp de vara acestea sunt expuse deteriorarii mai rapide, isi pierd proprietatile dinamice si nu ofera securitate. Din acest motiv se recomanda utilizarea anvelopelor de vara care au un cauciuc mai rigid. Compozitia lor chimica va oferi nu numai un bun contact cu drumul, dar, si performantele de franare vor creste.

Anvelopele all-season, propuse de producatori ca solutie intermediara, au avantajul costului initial mai mic in comparatie cu doua seturi diferite de anvelope. Totusi, cumparatorii trebuie sa tina cont ca acest avantaj este unul pe termen scurt.

Utilizarea anvelopelor de iarna sau all seasons pe timpul verii prezinta urmatoarele dezavantaje majore:

  • Distante de franare mai mari, atat pe carosabil ud, cat si uscat
  • Nesiguranta la viteze ridicate
  • Aderenta scazuta pe sosea
  • Manevrabilitate nesigura, instabilitate in viraje
  • Uzura si degradare rapida (O anvelopa cu o adancime de1,6 mm este considerata complet uzata si trebuie de urgenta inlocuita, conform recomandarilor producatorilor de anvelope)

Profiul anvelopei: tipuri de modele si functii

1. Model nervura(rib): profilul benzii de rulare dominat de nervuri multiple circumferentiale.

Avantaj

  • rezistenta mai mica la rulare, buna stabilitate directionala
  • controlul directiei datorita rezistentei laterale. Modelele tip nervura sunt potrivite pentru viteze mari datorita nivelului scazut de caldura pe care il genereaza

Dezavantaje

  • Controlul slab la franare si accelerare pe carosabil umed.

Aplicabilitate

  • Pentru suprafete de drum pavate, roti directie la camioane si autobuze

Model canelura : model format din caneluri perpendiculare pe circumferinta anvelopei

Avantaje

  • Puterea de franare si tractiune excelenta

Dezavantaje

  • Zgomot ridicat atunci la viteza mare si nu sunt potrivite pentru conducere cu viteza mare din cauza rezistentei mari la rulare.

Aplicabilitate

  • Pentru drumurile cu noroi, roti tractiune autobuze, vehicule industriale

Model nervura-canelura: O combinatie dintre profilul tip nervura si profilul tip canelura

Avantaje

  • Nervura centrala asigura stabilitatea directionala in timp ce canelurile de pe umarul anvelopei asigura o buna franare si tractiune

Aplicabilitate

  • Pentru drumuri pavate sau cu noroi. Pentru camioane si autobuze

Model bloc (simetric): blocuri independente simetrice impartit de caneluri circumferentiale si laterale.

Avantaje

  • Ofera un control bun al directie si stabilitate pe carosabil acoperit cu zapada si umed;
  • Bune proprietati de dispersie a apei drum ud.

Dezavantaje

  • Deoarece blocurile benzii de rulare sunt mai mici, uzura cauciucurilor tinde sa fie mai rapida. Aplicabilitate Potrivit pentru anvelope de iarna

Model asimetric: profilul benzii de rulare difera pe fiecare parte a benzii de rulare

Avantaje

  • Proiectate pentru a optimiza cerintele opuse de aderenta pe drum uscat si dispersia apei in conditii umede.
  • Bune pentru executarea virajelor la viteza mare din cauza zonei de contact mai mari, care ajuta la reducerea

Dezavantaje

  • Trebuie montate cu flancul exterior pe partea exterioara a rotii. Acest lucru este de obicei indicat pe flanc.

Aplicabilitate

  • Anvelope de inalta performanta, motosport

Model directional: profil cu caneluri simetrice orientate in aceeasi directie.

Avantaje

  • Forta de tractiune si eficacitate de franare, bune.
  • Ofera dispersarea apei, asigurand o mai mare stabilitate pe drumuri ude.
  • Alegerea corecta pentru stiluri de conducere rapid.
  • Directia de rotatie este marcata cu o sageata pe flanc.

Dezavantaje

  • Anvelopele directionale trebuie sa fie montate in directia modelului benzii de rulare.

Aplicabilitate

  • Anvelope auto pentru utilizare la viteza mari.

De ce sa alegeti anvelope noi si nu anvelope resapate sau anvelope second hand?

Beneficiile conferite de o anvelopa noua nu rezida doar in impactul vizual! Pe langa siguranta imbunatatita asigurata cu ajutorul adancimii uniforme a caii de rulare, anvelopele noi sunt adesea mai silentioase, conferindu-va un plus de confort in timpul calatoriilor.

Noile anvelope sunt verificate extrem de minutios de catre producatori, asigurandu-se astfel o siguranta optima dumneavoastra si autovehiculului dumneavoastra.

Nu putem cunoaste istoricul anvelopelor respective – daca partea interioara a fost deteriorata, de exemplu, prin deplasarea rapida peste bordurile trotuarelor.

Dupa montarea unor anvelope noi, este extrem de important sa le asigurati rodajul deplasandu-va cu o viteza moderata pe primii 200-300 km, in scopul maririi rezistentei suprafetei de rulare. Numai dupa ce ati efectuat rodajul, anvelopele vor atinge performante optime uzurii pe umarul exterior.

Inainte de a achizitiona noi anvelope, trebuie luate in considerare urmatoarele:

  • Se monteaza numai dimensiunile de anvelope mentionate in documentatia autovehiculului; in caz contrar, se incalca legea. In cazul unui accident, acest lucru poate insemna consecinte legale si referitoare la asigurare serioase.

Recomandarile noastre la achizitionarea unor noi anvelope:

  • Se monteaza anvelope ce provin de la un singur producator (utilizarea de anvelope provenind de la diversi producatori poate afecta serios tinuta de drum si caracteristicile de franare ale autovehiculului)
  • Se inlocuiesc cel putin anvelopele de pe aceeasi punte (in general, in cazul autovehiculelor cu tractiune integrala, pe cele patru roti trebuie montate anvelope identice)
  • La inlocuirea anvelopelor, se include si roata de rezerva intr-o etapa de inceput. Cand se monteaza noi anvelope, se asigura ca sunt montate si ventile noi.
  • Trebuie luate in considerare si informatiile privind directia de deplasare a anvelopelor.

Drum bun!

Ti-a placut acest articol?
Distribuie:

Aboneaza-te la newsletter-ul Dedeman si bucura-te de promotii saptamanale