Feedback

Feedback

Politica de retur în magazine fizice persoane fizice/juridice

Dedeman oferă clienților săi serviciul de returnare al produselor conform politicii interne și a legislației în vigoare.

Dedeman își rezervă dreptul de a refuza un retur în cazul în care criteriile de retur nu sunt îndeplinite în întregime.

SERVICIUL RETUR

Se asigură în condiţiile în care produsele se returnează în maximum 30 de zile calendaristice de la achiziţie şi îndeplinesc următoarele condiţii cumulativ:

  • Este prezentat în original documentul fiscal (factura/bonul fiscal) care dovedeşte achiziţionarea produselor în cauză (și documentele însoțitoare);
  • Produsele sunt sigilate - sunt prezentate pentru retur în ambalajul original nedeschis (care nu este deteriorat și nu prezintă semne de uzură), cu toate accesoriile şi eticheta integre;
  • Produsele sunt obligatoriu returnate în stare de funcționare, fără urme de utilizare, deteriorare sau lovire;
  • Produsele returnate sunt în stoc și din același lot;
  • Produsele nu fac parte din categoria produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate (ex. articole de îngrijire personală), cu excepția situației în care sunt încă sigilate;
  • Produsele returnate sunt la unitatea de ambalare/vânzare (pachet, rolă, cutie, sac, etc.);
  • În cazul în care produsele se comercializează sub forma unui pachet promoțional, se va returna pachetul în întregime, așa cum a fost achiziționat.

NU se returnează şi NU se înlocuiesc decât din motive de conformitate următoarele produse/game de produse:

  • Acumulatori, becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii și încărcătoare (daca produsele nu sunt ambalate/sigilate);
  • Produsele care nu pot fi returnate din motive de igienă, comercializate fără ambalaj sau desigilate din ambalajul original (ex. cuverturi, articole de lenjerie și așternuturi, perdele și draperii, prosoape de baie și de bucătărie, perne de scaun, halate și papuci, covorașe de baie, mănuși de baie, perdea de duș, perie toaletă, pilote, perne, saltele, protecții de saltea, covoare);
  • Vândute la metru şi cele din materiale textile, precum şi produsele personalizate la cererea şi după specificațiile clientului (ex: lenjerii de pat, prosoape, perdele/draperii, etc.);
  • Plantele şi produsele complementare (îngrășăminte plante, pământ, erbicide, insecticide şi alte produse de combatere a dăunătorilor la plante);
  • Produse care au beneficiat de un alt serviciu cum ar fi: mixare vopsele, debitare, comanda specială, livrare materiale grele;
  • Produsele care nu se încadrează în termenul de valabilitate/expiră în mai puțin de 10% din totalul zilelor cuprinse în perioada de valabilitate);
  • Consumabile şi accesorii sanitare (măști de protecție, mănuși, dezinfectant, termometre, etc.) pot fi returnate doar dacă sunt sigilate;
  • Uleiurile şi aditivii auto.

Nu se acceptă returnarea produselor folosite sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.

 

Nota 1: În vederea returului de produse din categoria materialelor lemnoase (cherestea/lemn de foc), te rugăm să ai în vedere următoarele:

  1. Nu se acceptă returul pentru cantităţi mai mici sau egale cu 0,10 mc;
  2. Pentru cantităţi care depăsesc 0,10 mc, te rugăm să prezinți documentul fiscal şi avizul de însoţire emis de Ocolul Silvic pe raza căruia sunt depozitate materialele lemnoase.

Nota 2: Nu se accepta returul produselor achitate prin “Cardul de energie”.

 

RESTITUIREA SUMELOR PROVENITE DIN SERVICIUL DE RETUR SE VA FACE ASTFEL:

  • În numerar, pentru sumele plătite în numerar în magazin;
    • Notă: În cazul clienților persoane juridice, este necesară eliberarea unei chitanțe de către aceștia pentru restituirea sumei în numerar (conform OMFP nr. 2634/2015), în caz contrar suma va fi restituită prin bancă;
  • Prin virament bancar, pentru plățile efectuate prin bancă (O.P.), inclusiv cele achitate prin card bancar (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vânzării);
  • Prin transmiterea către bancă a solicitării de anulare/refacere a tranzacției, în cazul în care plata s-a efectuat cu card bancar (în cazul în care produsele se returnează în aceeași zi în care s-a efectuat plata sau în toate cazurile în care produsele au fost achiziționate cu plata în rate - cu card de credit).

Pentru produsele achiziționate cu bonuri/carduri cadou/ tichete sociale se acceptă returul doar în cazul achiziționării unui nou produs, a cărei valoare să fie mai mare sau egală cu valoarea produsului returnat.

Notă: Nu se acceptă returul produselor achiziţionate prin Programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic (programul „Rabla pentru electrocasnice”, program finanţat de Ministerul Mediului, prin Administraţia Fondului pentru Mediu ).

Prevederile din această Politică nu limitează în niciun fel drepturile garantate clientului în baza:

  • Ordonanței de Urgență nr. 140/30.12.2021 privind vânzarea de produse şi garanţii asociate – pentru produsele care sunt acoperite de garanţie și neconformitatea acestora;
  • Dreptul de a renunța la produse ca urmare a Ordonanţei de Urgenţă 34/2014 privind drepturile consumatorilor pentru comerțul online.

PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL:

Dedeman prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale pentru:

  • executarea contractului încheiat cu tine, care include și returnarea produselor/restituirea sumelor ca urmare a acceptării serviciului de retur, conform prevederilor legale/condițiilor menționate mai sus;
  • pentru conformarea cu normele, reglementările legale.

În cazul în care nu există neconformități, iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații DEDEMAN SRL vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factură de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanță). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria și nr. CI, cont bancar, după caz.

Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare. În cazul în care nu dorești să furnizezi aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal poate fi consultată în orice magazin fizic al Dedeman SRL, aceasta fiind disponibilă la intrarea în magazin (Biroul Servicii Clienți), iar online la următorul link: https://www.dedeman.ro/informatii-legale/protectia-datelor/gdpr.

Pentru mai multe detalii, te invităm să consulți informațiile publicate pe site-ul nostru, secțiunea Protecția datelor, accesând link-ul: https://www.dedeman.ro/informatii-legale/protectia-datelor/gdpr.