Politica de retur magazin online persoane fizice

Exercitarea dreptului de retragere din contractele la distanta

Conform OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, consumatorul beneficiaza de 14 zile pentru a se retrage (perioada de retragere) din contract fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat costurile suplimentare.

Termenul de 14 zile intra in vigoare in momentul in care consumatorul intra in posesia fizica a produselor.

Consumatorul va trebui sa suporte costul aferent returnarii produselor in caz de retragere. Costurile suplimentare reprezinta orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii calitatilor si functionarii produselor, taxe postale sau de orice alta natura) care urmeaza a fi suportate de consumator cu ocazia exercitarii dreptului de retragere.

Politica de retur Dedeman aplicabila in magazinul online pentru consumatori (persoane fizice)

Dedeman ofera clientilor sai serviciul de returnare al produselor conform legislatiei in vigoare si politicii interne.

Dedeman SRL ofera persoanelor fizice posibilitatea de retur a produselor in 30 de zile calendaristice, politica interna suplimentara fata de conditiile oferite prin lege. Conditiile dreptului de retragere se aplica doar consumatorilor persoane fizice enuntate anterior si nu afecteaza in niciun fel drepturile legale de retragere in 14 zile pentru comertul online. Conditiile de retur in 30 zile le gasiti aici.

Returul produselor se face in magazinele Dedeman, in termen de 30 zile calendaristice de la data livrarii produselor. Conditiile interne de retur (suplimentare fata de cele legale) se aplica din a 15-a pana in a 30 –a zi de la data intrarii in posesia produselor.

Rambursarea sumelor se face in cel mai scurt timp dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice de la transmiterea intentiei cumparatorului de renuntare si receptionarea fizica a produselor in punctul de lucru, fara alte cheltuieli suplimentare (ex: comisioane) in afara cheltuielilor directe de returnare a produselor care se vor scadea din pretul platit (costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile);

Restituirea sumelor incasate, in cazul in care consumatorul nu doreste un alt produs, se va face astfel:

  • Prin virament bancar, cele achitate prin card bancar si/sau OP (in cazul solicitarii returului la o data ulterioara vanzarii);
  • Prin transmiterea catre banca a solicitarii de anulare/refacere a tranzactiei, in cazul in care plata s-a efectuat cu card bancar (in cazul in care produsele se returneaza in aceeasi zi in care s-a efectuat plata sau in toate cazurile in care produsele au fost achizitionate cu plata in rate - cu card de credit).

Atentie! Costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile.

Consumatorul poate solicita un produs de o calitate si la un pret echivalente cu cele comandate si returnate. Dedeman va suporta cheltuielile de retur, atunci cand returul produselor se datoreaza unor motive imputabile Dedeman.

Conform OUG 34/2014 livrarea standard oferita de Dedeman este cea prin care cumparatorul isi ridica singura marfa din magazin in urma selectiei “Rezervare in magazin” din procesul de comanda.

In cazul in care livrarea produselor se face exclusiv prin curier (pentru produsele Disponibile exclusiv online) modalitatea de livrare standard este livrarea prin curier.

In termenul legal de 14 zile pot fi returnate produse care:

  • sunt in aceeasi stare in care au fost livrate;
  • nu depasesc termenul de 14 zile de la data primirii si sunt in termenul de valabilitate;
  • corespund specificatiilor tehnice mentionate in comanda;
  • nu au facut obiectul unei comenzi speciale;
  • nu au fost distinct personalizate la cererea consumatorului;
  • nu au fost executate dupa specificatiile consumatorului (de ex. produsele nu au beneficiat de un alt serviciu cum ar fi: Mixare vopsele; Debitare Pal/OSB/Tevi, confectionare perdele/draperii);
  • nu prezinta urme de lovire sau deteriorare, inclusiv de interventii neautorizate asupra produsului;
  • nu prezinta urme vizibile de uzura sau folosire (ex. murdarie, zgarieturi, ciobituri, lovituri), inclusiv utilizare excesiva, soc electric si/sau mecanic;
  • sunt in termenul de valabilitate/garantie (nu expira in mai putin de 10% din totalul zilelor cuprinse in perioada de valabilitate);
  • nu fac parte din categoria produselor care prin natura lor, din motive de protectie a sanatatii sau de igiena, nu pot fi returnate (de ex. produse de igiena / ingrijire personala, produse alimentare, etc.), cu exceptia situatiei in care sunt inca sigilate;
  • produsele sunt obligatoriu returnate in ambalajul original (ambalajul in care au fost achizitionate), cu toate accesoriile si eticheta integre (fara urme de utilizare, deteriorare, lovire);
  • se returneaza la unitatea de ambalare (pachet, rola, cutie, sac, etc);
  • sunt insotite de accesoriile si documentele (ex. certificate de garantie, fise tehnice, manual de utilizare, documentatie tehnica) apartinand produsului.
  • produsele perisabile, care nu expira in mai putin de 10% din totalul zilelor cuprinse in perioada de valabilitate, conform indicatiilor de pe ambalaj.

Nerespectarea conditiilor de mai sus, precum si punerea produsului, prin orice mijloc, intr-o stare necorespunzatoare repunerii in vanzare, duce la refuzul returului.

Produsele se returneaza in ambalajul original, insotite de factura fiscala si/sau bonul fiscal de achizitie, precum si documentatia aferenta (fise tehnice, manuale de utilizare, documentatie tehnica, certificate de garantie si/sau conformitate).

In cazul livrarii prin curier, va recomandam sa refuzati primirea coletelor al caror ambalaj este deformat/deteriorat, in vederea diminuarii timpului de inlocuire a produsului.

Model de formular de retragere

Prezentul formular se trimite inapoi completat doar daca doriti sa va retrageti din contract.

- Catre [aici se introduce numele, adresa postala si, daca este cazul, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale profesionistului:[/p]

- Va informez/Va informam*) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastra*) din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse*)/prestarea urmatoarelor servicii*)

- Comandate la data*)/primite la data*)

- Numele consumatorului (consumatorilor)

- Adresa consumatorului (consumatorilor)

- Semnatura consumatorului (consumatorilor) (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hârtie)

- Data

-----

*) A se elimina mentiunea inutila, dupa caz.

Pentru alte informatii legate de returul produselor aveti posibilitatea transmiterii unei solicitari prin intermediul formularului de contact, pe adresa de e-mail suportclienti@dedeman.ro sau puteti apela Serviciul Suport clienti Dedeman la numarul unic de contact: 0234.525.525.

Comunicarea cu consumatorul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala.

RELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL:

Dedeman prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale pentru:

- executarea contractului încheiat cu dumneavoastră, care include și returnarea produselor/restituirea sumelor ca urmare a acceptării serviciului de retur, conform prevederilor legale/condițiilor menționate mai sus;

- pentru conformarea cu normele, reglementările legale.

În cazul în care nu există neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații DEDEMAN SRL vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factură de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanță). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria și nr. CI, cont bancar, după caz. Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare. În cazul în care dumneavoastră nu doriți să furnizați aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.